支持及訂閱請按 Like

星期五, 11月 06, 2009

港媽、買樓與浮士德的交易

身邊很多好女孩,她們的故事就是一眼淚水。

A 小姐和男友拍拖多年,在當今世代一直難得相愛,唯一到談婚論嫁,立即出事。

A 小姐:阿媽,我想結婚!
A 媽:你才廿幾歲,咁急結婚做乜?阿邊個邊個又冇樓,學歷又麻麻,嫁畀佢你地住邊?
A 小姐:...租....屋囉!
A 媽:租?萬一有事點算?萬一失業點算?阿女你聽我講,結婚呢 d 野唔急得o架,要慢慢來!
A 小姐:咁買唐樓囉,其實裝修完都可以住!
A 媽:咩話?買唐樓?阿三姑佢屋企個咩業主咩法團日日鬧交,又話貪污又貼咩大字報,嘈左幾年咩議員、政府乜都幫唔到手,你買呢 d 樓返來,點住?何況我一直都唔鍾意佢......
A 小姐:但係我地都拍左成七八年拖,佢過節都有上來食飯送禮,點解你地始終都唔鍾意佢?
A 媽:我邊有唔鍾意佢?我只係為你好!我一眼就睇得出,佢信唔過;你睇,幾廿歲人仲成日沉迷打機,又鍾意睇漫畫,做左咁多年野,都冇來上進心!上進心呀女,你嫁畀佢,就一世o架啦,我都係為你好..
A 小姐:你為我好,點解唔畀我嫁畀佢?身邊個個唔係拍散拖,就係連拖都冇得拍,難得佢對我咁真心,對你地都做到足,我真係唔明你地諗乜!
A 媽: 女呀女,你仲大把青春,慢慢來,慢慢來......

B 小姐和男友 B 仔拍拖多年,在當今世代難得港媽同意成婚,就在大家商討婚禮的時候...
B 媽:B 仔我一直都好信任你,拿,其實我地都好易相與o既,酒席方面我地希望可以女家有三十席,禮金就好意頭,三十八萬八千蚊啦!
B 仔:er....er..... er..... 準外母大人,但我唔係太夠錢畀首期,你知啦而家 d 樓價咁高,我地好難供得起,而且三十幾萬...都唔係少數目...
B 媽:B 仔,你地年輕人辛苦我係知道,但我供書教學,養大 B 女咁多年,唔通果 d 又唔使錢咩?我已經好體談諒你地啦,B 女你都知,前排阿二姑媽嫁女,佢地在會展開成百席,三表哥娶新婦,都去迪士尼擺酒啦,人地閒閒地都收八十八萬八,家下我只係希望你盡下孝心,畀三十八萬八咋喎,你咁都做唔到,你唔係要我丟架嘛?我在成班親戚面前,點抬得起頭做人?
B 女:阿媽你........鳴.............................我好醜,點解我阿媽要賣女?乜唔係男女平等咩?乜唔係女大女世界,鍾意就得咩?點解永遠都係講一套做一套?點解要迫我買樓?點解要迫我嫁畀我唔鍾意的人?點解我想拍拖就要我讀書,我讀完書又搵唔到錢又要我嫁畀有錢人?我的人生目的係乜野?
B 媽:我都係為你好之嘛,你咁咩態度?你不孝!

上述的故事兩則,只不過係林忌親耳聽過無數真人真事的冰山一角,更荒誕的,更奇情的,更離譜的,還有很多,可是寫出來一定被人罵我:根本沒有這種事情!那個是假的!

對,很多人都想問問,其實港媽以及一眾二代的老人家,佢地想點?平日就岸然道貌一副君子,不停說教要仔女畀心機,努力讀書努力向上,向上來做乜呢?目的係乜呢?係為左「出人頭地」、「為屋企爭光」、「搵多 D 錢」、「畀屋企更好的生活」。

冇錯,呢番話我地聽左十年,聽左廿年,聽左好多年,每次家長都用呢番說話,去教訓子女,去禁止子女做 A,又禁止子女做 B,子女話:「我要讀藝術!」--家長誓死反對;子女話:「我要研究人生的意義!」,家長一哭二鬧三上吊,威迫利誘禁止子女走自己的路,一定要聽教聽話,去跟隨家長的偉大計劃去做--偉大計劃係乜野呢?就係「努力向上!勤力!一定得!出人頭地!」--就係用金錢,用權位,去衡量年輕人的生命,年青人自己點諗?重要嗎?年青人的人生想點樣走?重要嗎?唔緊要,最緊要在學校聽老師的話,在公司聽老闆的話,只要你地聽話,就有美麗的未來!就有輝煌的將來!

對,林忌仲識得一位 C 小姐,身讀名校o既佢,多年來都係任何家長、老師眼中品學兼優的乖乖女,求學時期拒絕拍拖,當年未有拔尖但會考 8A ,剛剛好佢報大學那年,董建華在施政報告內,大談生化港的偉大未來!

「生物科技好呀!特首都說要全力發展生物科技!你生物科又年年都咁好成績,不如就讀生物科技啦!」--C 爸如是說。

C 小姐結果如何呢?事業當然不問可知,甚至還因挫折患上了精神方面的問題,面目姣好卻一直未能遇到合意的郎君;對,她多年來都聽老師的話,聽家長的話,聽政府的話,一直都很努力,換來的是一個怎樣的結局?

對,努力而「事業成功」絕不是必然的;可是這些年來,一直貫輸她這樣價值的是誰?一直貫輸叫她如此思考的是誰?甚至可以想像有一天,如果 C 小姐終於遇到她的如此郎君,會不會又出現上述 A、B 小姐的遭遇呢? A 家會唔會嫌個男仔窮?B 家會唔會嫌份禮金酒席唔夠體面?上述所有做決定,以大家長主義強壓下一代聽從的,是誰?是我們這些聽教聽話的傻仔嗎?

對,就是我們這班聽教聽話,做好學生,做好市民的傻仔;我們這群人之中,那些早獨立,早看穿這個把戲的人,就受到家長、教師、制度的聯手迫害,用分數、用金錢、用考試去控制年輕人;那些聽教聽話,隨波逐流,甚至僥倖成為了專業人士,卻仍然無法達到港爸港媽的目標o既,就在人生大事,在決定人生的後半時遇到迫害。

我們力盡艱辛,逃離一個地獄,卻訝然發現,眼前的唔係天堂,連凡間都唔係,而係另一個地獄!

好呀,買舊樓買唐樓,港媽肯嗎?好呀,唔好買樓去租樓啦,港媽肯嗎?在報紙發膠音的一連串膠人,是你們是傻的嗎,還是當我們是傻的嗎?還是身邊永遠見不到一個港媽?為甚麼我地就要忍耐,但港媽收禮金卻不用忍耐?港媽控制子女卻不用忍耐?

好呀,港媽畀你買唐樓,校網呢?成班後生仔冇希望,冇人生,要運動冇場地,要上網又要規管,唔健康呀!冇益呀!用過濾器啦,用 56k 唔好用寬頻啦!讀多 D 書啦,讀多 D 書對你有益呀!

有益?不如送高官去驗腦呀,佢地記得幾多書本上的知識?當年佢地考試的知識,佢地學了幾多?其實讀書係為左乜野?求學不是求分數?你食錯藥呀?定係食飯焦左呀?

對,唔好比較,記住唔好比較;佢前言不對後語,你唔應該諗咁多,你反政府呀?你反權威呀?佢講過唔算數,包生仔呀?講你又信呀?佢就日日鮑魚,你就日日多舊魚,唔好比較,千萬唔好比較,鬼叫你唔生早廿年呀?

答:『抵你死啦,望下索馬里、埃塞俄比亞,你班後生仔,真係「身在福中不知福」呀!世界上有好多人慘過你地呀!』

問:「哦?咁歐洲呢?咁美國加拿大呢?」
答:「佢地都有好多問題呀,冇絕對的幸福呀,總之唔好諗咁多啦,要努力!」
問:「努力?我仲努力來做乜?努力的意義是甚麼?」
答:「要樂觀!要達觀!唔好諗咁多,總之努力!」
問:「我已經好努力」
答:「你努力得唔夠,明冇?」
問:「我身邊個老友已經日捱十幾個鐘,結果提早引發 cancer 死埋,你仲想我點努力?」
答:「你太悲觀啦,唔好只係諗衰野,總之努力啦!」
問:「................................................」
答:「努力!」

問:「但係人生的意義,係做一隻聽話的狗嗎?係做一隻冇目的、冇思考、冇要求、冇腰骨的爬蟲類生物嗎?」
某人一臉驚恐...
問:「乜我地中國人的命特別賤嗎?」
問:「乜我地的行為被你們控制十幾廿年,還唔夠嗎?」
問:「我地唔可以用二代人的標準去追求物質,要用四代人的標準去追求物質,冇問題,咁我地可唔可以用四代人的標準去追求精神生活?我地可唔可以用四代人的標準去追求公平公正民主自由的社會?」

答:「而家經濟差,專心搵錢啦!要搞好經濟先!」

問:「乜唔係話應用四代人的標準,唔好用二代人的標準咩?」
答:「生活享受就應用四代人標準」
問:「咁工作係唔係用四代人的標準?」
答:「工作就要用二代人刻苦耐勞的標準,都話你班年輕人唔吃得苦!」
問:「工作要我忍受,咁民主自由呢?可以四代標準未?」
答:「你地年輕太衝動!你地年輕人未成長!應該聽阿爺的話,應該聽老闆的話!用你地的標準,香港會大亂,會陸沉!」

記住了,工作就要用二代人的標準,努力向上
生活就要用四代人的標準,向非洲出發!

搵錢的時候,就要用四代人的標準,要識得創新,要突破困局!
創新的時候,就要用二代人的標準,要一切照舊,要用番幾十年前的方法!香港一定得!唔好搞咁多事,努力!奮鬥!人定勝天!

其實,大家係唔係弱智的呢?其實,究竟係邊個需要驗腦?

強烈要求立法會強制立法,立法禁止家長販賣人口,立法禁止家長強迫子女買樓,立法禁止中國人嫁娶收禮金,因為中國的大家長主義,就好似纏足一樣,係人類文明史上的一大污點,係防礙人類進步的其中一項最大阻礙!

伸延閱讀:
四代香港人的回答

熱門文章

最新文章

  • 由妖票到乞票 - 近期常有些政治人物,不斷「屌票」,即自己作為候選人,不但沒有用耐性去說服選民,反而走去怒罵自己的選民,這種作風當然不但無法爭取別人支持,反而罵走選民。 但另一個極端,就是認為自己那一票真的「非常寶貴」,認為有如一位萬眾觸目的美女,要多次追求,乞求其投票,以至開出大量動人吸引自己的承諾,或者作出利益交換,才會走...
    5 年前

最近文章

再次伸延閱讀