支持及訂閱請按 Like

星期五, 6月 12, 2009

傑出窮人系列?

香港電台搞緊個新節目,叫做「傑出窮人系列」;其最令人諗到個頭爆的,就係一個叫做《窮富翁大作戰》的招募計劃,目的係「你將以指定嘅基層身份生活一星期,有機會去茶餐廳打工,仲可能要去地盤擔擔抬抬。養尊處優嘅你,有冇信心可以打好呢份工呢?」

其實呢個節目為左乜?賣弄窮人生活可憐的一面呢?還是為作官方台為政府的「最低工資」計劃造勢?拿拿拿,如果港台搵到政府高官來做呢個節目,例如曾特首呀、唐膠年呀、John Tsang 去試下做呢個節目,我就舉腳支持;但搵中產市民去過赤貧的生活,其實港台想 sell 乜? Sell 「我要發達!」、「搵錢大哂」、定係「有錢大過天」?

港台的 facebook 寫:「貧賤家庭係咪一定百事哀?喺呢一個星期入面,單憑500蚊生活費,你可唔可以運用你嘅智慧同創意,將舊錢變大?點樣改善家人生活質素,齊齊活得有尊嚴?」好似好有意思喎,運用「智慧」同「創意」,將舊錢變大?但講來講去,一個最政治敏感的問題,就係知識就係金錢;唔單止知識用在搵工,用在收入方面,事實就係知識都一樣可以用在慳錢;舉例說,一個識自己砌機,自己維修電腦,自己燒焊駁電線,自己維修家電的家人,比起連換個燈都唔識的可憐人,係唔係會慳多好多錢呢?一個自己識得搵快樂,例如去行山,去運動,對比起屈在家中日日睇電視的可憐人,又係唔係健康得多,最終在醫療費用大大減少呢?

如果用一些強制人士的邏輯,點解我地唔去強制 d 窮人學到識為止?點解我地唔強制禁止佢地接受垃圾娛樂,而要一齊佢地去參加「修身、齊家、治國、平天下」的偉大理想?強制鬧交刑事化,強制打交處死,強制賭錢坐十年監囉!當代社會的現實死結就係,一方面我地要同情弱者,但另一方面我地又縱容弱者,這就是左派和右派永永遠遠不會停止的爭論,而事實就係,兩邊都有道理,因為的確有些人係好慘,而另外有些人係實在唔抵幫。

就好似有人提出話幫低收入家庭畀上網費,幫低收入家庭買電腦等,一望落去就知道提出意見的人士,係自己唔識電腦的朋友--錢,可以買到知識咩?得,隨時用十倍囉;你畀五千銀畀我地去買電腦,仲耐用過你畀五萬銀畀電腦無知的人去買電腦,問題係用者唔識,亦永遠學唔識果時,我地係唔係花十倍的錢,在唔識的人身上?對果 d 識的人,又公唔公道?如果唔識就係硬道理,政府就會出手幫,咁我點解要咁辛苦去學?不如我又一齊坐係度,等政府救啦好唔好?

但反之,冇知識與冇錢一樣,都係低下階層悲哀而無法走出的死局;當一個家庭的父母是專業人士,佢地唔使請外傭,佢地教仔唔使補習,佢地有哂關係網絡,鋪定所有最好的路畀仔女,但反之當一個家庭係草根,小朋友不但百無,仲隨時面對永無寧日的家庭糾紛!生而不公,係人世間最悲哀的一回事,但問題係,我地可唔可以把問題簡化到用錢就能夠解決?係唔係畀左錢,成件事就完呢?畀左錢之後的連鎖反應,佢地有冇諗過?

幫助人有好多種方式,可是我們的社會到今日都只係單純地感性--做義工,好偉大呀!你落手落腳去幫老人家,當然係好事;但反之,你能夠改革個制度,令社會更公平公正,幫得到的人會唔會更多呢?舉例說,當今日《保安員條例》仍然禁止 65 歲以上的老人家從事「非唐樓」、「非單幢式樓宇」的看更的時候,你點解唔去解決?你點解唔去改革?RTHK,你點解唔去做專輯探討呢個問題?卻走去做窮人的猴子戲呢?

老人家無所事事,屈悶在家中,佢地都仲想為社會盡力,簡單而言在一流保安設備的樓宇做下看更睇頭睇尾,點解要用法律禁止佢?點解要迫佢地去申領綜援冇野做,唔識打發時間的時候,衰點講句係等死?

對,人類就是感情的動物,為何「殺人放火金腰帶,修橋搭路無屍骸」呢?因為殺完人,放完火,只要捐佢身家的一億分之一出來,就會被封為「善長仁翁」;反之勞心勞力,爭取真理,真真正正做實事的,我地就覺得呢 d 叫「搞搞震」、「搏出位」、「好大政治野心」、「冷血」、「把救災拉上自己的政治企圖」。

結果係點,正如五千年的中國社會,永遠都有無數的義工,永遠都有無數的大善人,但卻出不了幾個改變社會的哲學家、法學家、政治家、歷史學家、經濟學家。我地的硬膠社會,就係重腳輕頭,以為按按腳,就可以醫 cancer,救一兩個窮人,就可以改變社會的不公,以為靠加加減減,例如立一條硬膠最低工資法律,就可以救萬民於水深火熱!反對的,簡直就係「社會的敗類」呀!

好浪漫,但係好唔真實;朋友,你今年幾歲?

熱門文章

最新文章

  • 由妖票到乞票 - 近期常有些政治人物,不斷「屌票」,即自己作為候選人,不但沒有用耐性去說服選民,反而走去怒罵自己的選民,這種作風當然不但無法爭取別人支持,反而罵走選民。 但另一個極端,就是認為自己那一票真的「非常寶貴」,認為有如一位萬眾觸目的美女,要多次追求,乞求其投票,以至開出大量動人吸引自己的承諾,或者作出利益交換,才會走...
    5 年前

最近文章

再次伸延閱讀